Flotila

Naše křídla mají charakter.

Flotila – Elmontex Air

V naší flotile najdete výběr letadel, která kombinují technickou přesnost, vysokou úroveň bezpečnosti a příjemný letový komfort. Létáme s moderními jednomotorovými i vícemotorovými stroji, ultralehkými letadly i výkonnými školními typy – vše pravidelně servisované a připravené k okamžitému vzletu.
Každý stroj má své jméno, historii i charakter. Přesvědčte se sami.

OK-OUR14

Jeden z našich dvou sportovních ultralehkých letounů. Letoun vlastníme a provozujeme. Alto je jednomotorový, dvoumístný dolnokřídlý jednoplošník, celokovové nýtované konstrukce. Naši společností je využíván k ukázkovým nebo výcvikovým letům, ale také i k leteckým pracím, například k vlekání větroňů. Motor: Letadlo je poháněno vzduchem chlazeným čtyřválcovým motorem Rotax 912UL.

OK-ELV

Jedná se o jednomotorový lehký vrtulník s dvoulistým hlavním rotorem, dvoulistým vyrovnávacím rotorem a ližinovým podvozkem. Má čtyřmístnou kabinu se dvěma řadami sedadel. Směr otáčení rotoru je levotočivý. Robinson R44 byl vyvíjen v 80. letech Frankem Robinsonem a týmem jeho spolupracovníků. Prototyp vzlétl poprvé v roce 1990. První dodávky zákazníkům byly zahájeny v lednu 1993. V lednu 2000 představila společnost Robinson Helicopter Company tuto inovovanou verzi Raven s hydraulickými systémy pro řízení letu a nastavitelnými pedály. Vrtulník je velice oblíbeným typem pro svou spolehlivost a relativně nízké provozní náklady. Je celosvětově hojně užíván pro soukromé účely, v leteckých školách a pro letecké práce. Motor: Vzduchem chlazený plochý šestiválec LYCOMING O-540 s karburátorem. Zdvihový objem 8,9 l, výkon 235 HP při 2 700 ot/min. Výbava: Garmin GNS430, HSI – VOR/ILS, 2x radiostanice, k.s. 8,33 kHz, Odpovídač S, kožená sedadla.

OK-ELS

Letoun vlastníme a provozujeme. Je jednomotorový turistický a cvičný letoun určený pro přepravu až 3 cestujících + 1 pilota. Typově vychází z Cessny 172, od které se liší především zatahovacím podvozkem příďového typu. Spolu se silnějším 180 HP motorem a stavitelnou vrtulí tvoří efektivní a ekonomický stroj pro přepravu Letoun je koncipován jako celokovový vzpěrový hornoplošník s klasickým uspořádáním ocasních ploch a zatahovatelným podvozkem příďového typu. Motor: Vzduchem chlazený plochý čtyřválec LYCOMING IO-360-L2A se vstřikovacím palivovým systémem, stavitelnou dvoulistou vrtulí McCauley konstantních otáček. Výbava: 2xVOR, ILS, 2x radiostanice, Odpovídač S, Autopilot, kožený interiér.

OK-WUR 07

Jednomotorový dvoumístný samonosný dolnoplošník. Letadlo bylo navrženo jako jednoduchá celokovová konstrukce vhodná i pro stavbu v amatérských podmínkách. Ovšem s dostatečným výkonem odpovídajícím standardům této kategorie, s nízkými náklady na údržbu a s jednoduchým a příjemným ovládáním v letu. Letoun je vybaven prověřeným motorem ROTAX 912 ULs, poskytujícím dostatečný výkon v dané kategorii.

OK-TUR18

Jeden náš nejnovější sportovní ultralehký letoun. Letoun vlastníme a provozujeme. Od staršího „brášky“ se liší například zabudovaným záchranným systémem. Alto je jednomotorový, dvoumístný dolnokřídlý jednoplošník, celokovové nýtované konstrukce. Naši společností je využíván k ukázkovým nebo výcvikovým letům, ale také i k leteckým pracím, například k vlekání větroňů. Motor: Letadlo je poháněno vzduchem chlazeným čtyřválcovým motorem Rotax 912UL.

OK-ELR

Jedná se o lehký jednomotorový turistický a cvičný letoun určený pro přepravu až 3 cestujících + 1 pilota. První verze typu Cessna 170 létaly již v roce 1947, což dokazuje nadčasovou, praktickou a bezpečnou konstrukci k širokému využití v soukromé letecké přepravě, ve výcviku a řadě dalších leteckých činnostech. Letoun je koncipován jako celokovový vzpěrový hornoplošník s klasickým uspořádáním ocasních ploch a pevným podvozkem příďového typu. Motor: Vzduchem chlazený plochý čtyřválec LYCOMING IO-360-L2A se vstřikovacím palivovým systémem, pevnou dvoulistou vrtulí McCauley. Výbava: 2xVOR, ILS, 2x radiostanice, Odpovídač S, Autopilot, letoun je vybaven letově – navigačním systémem GNSS Garmin 1000 (Glass cockpit) se 2 LCD displeji o úhlopříčce 26,4cm, kožená sedadla s airbagy.

OK-ELN

Cessna 172SP OK-ELN je čtyřmístný pístový letoun americké výroby, ideální pro výcvik, pronájem i rekreační létání. Tento osvědčený typ je oblíbený pro svou jednoduchost, stabilitu a skvělé letové vlastnosti.

OK-ONE

Jednomotorový letoun, který měl nahradit velice úspěšnou Cessnu 172 Skyhawk. Je poslední z řady 177, od kterých se liší především zatahovacím podvozkem. Verze se začala vyrábět v roce 1971 a měla za úkol konkurovat Piperu 28 Chareokee. Model 177 RG je vybaven motorem Lycoming IO-360 o výkonu 200 koní. Této verze bylo vyrobeno 1543 kusů.

OK-ELO

Je dvoumotorový lehký dopravní letoun určený pro přepravu až 5 cestujících + 1 pilota, nebo až 370kg nákladu na kratší vzdálenosti (v rámci celé Evropy). Letoun je koncipován jako celokovový dolnoplošník s motory v gondolách na křídlech, klasickými ocasními plochami a zatahovatelným podvozkem příďového typu. Motory: Vzduchem chlazené, šestiválcové s plochým uspořádáním a turbokompresorem, výrobce Continental, typ LTSIO 520-AF, každý o výkonu 186kW (250hp) s třílistými stavitelnými vrtulemi McCauley. Výbava: 2xVOR, ILS, NDB, DME, HSI, GNSS Bendix/King, WX radar, 2x radiostanice, Odpovídač S, Autopilot. Interiér v salónní úpravě, kožená sedadla, nízká úroveň hluku, objemné zavazadlové prostory v trupu i gondolách motorů.

OK-YUU 85

Skyleader S400 je moderní, výkonný a pohodlný lehký letoun české výroby. Navržen pro sportovní a rekreační létání, ale zároveň technicky stačí i pro náročnější výcvik. Působí elegantně, ovladatelně a nabízí výborné poměry výkon / spotřeba. Díky své konstrukci i výbavě je ideální volbou pro piloty, kteří hledají kombinaci spolehlivosti, komfortu a všestrannosti.

OK-SNZ

Dvoumístný sportovní a cvičný jednomotorový pístový dolnoplošník celokovové konstrukce s křídlem o negativní šípovitosti. Určen pro základní a pokračovací letecký výcvik, pro nácvik a létání akrobacie, vleky kluzáků, výcvik v přístrojovém a nočním létání. Kabina letounu s uspořádáním posádky vedle sebe. Šestiválcový vzduchem chlazený řadový invertní motor poháněl hydraulicky stavitelnou kovovou dvoulistou vrtuli. Podvozek je pevný příďového typu.

Dotaz ke strojům?

Napište nám pomocí níže uvedeného formuláře – ať už rezervujete let, řešíte dotazy ohledně flotily, nebo chcete stručnou technickou kalkulaci, odpovíme vám během 24 hodin.